zondag 23 oktober 2011

Nazomeren

Het nazomerse weer van de afgelopen dagen doet deugd.
Hoewel ik nog steeds veel moet rusten, voel ik mij in de loop van de dag best redelijk.
De beperkingen, kortademigheid en snelle vermoeidheid zijn niet echt verminderd na de ab-kuur, maar zoals de artsen al eens hebben aangegeven, behoren deze klachten ook min of meer bij mijn huidige longfunctie. Het is dus vooral streven naar stabiliteit.

Het uit handen geven van diverse klusjes en huishoudelijke werkjes is niet makkelijk, ik heb eigenlijk ook voor veel dingen een eigen manier. Daarnaast speelt het gevoel van 'nuttig bezig zijn' ook een belangrijke rol. Door het steeds minder of eigenlijk bijna niet kunnen werken, mis ik een stukje deelname aan de maatschappij. 

Verder genieten we, rustig aan doen, lekker in het zonnetje zitten...





















(oke ik had iets vrolijker kunnen kijken op de foto, maar ik zit hier toch echt te genieten… van zon, warme chocolademelk en… lekker mensen kijken)

4 opmerkingen:

  1. Hoi Claudia. Valt niet mee hoor, dingen uit handen geven en je minder nuttig voelen. Had ik ook, maar geef er maar aan toe. Kost alleen maar extra negatieve energie. Gebruik je schaarse energie en lucht maar om leuke dingen te doen, zoals in de zon zitten. Wanneer alles goed gaat, heb je straks na je lotx weer energie en vooral lucht nodig om als een dolle tekeer te gaan. Tot die tijd blijven genieten van de kleine leuke dingen en zonnestraaltjes.

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee lieverd,
    Waar was dat, toch niet die moeilijk
    berijkbare plek voor rolstoelers,eerst zandpad en toen grind, pfffff! Maarja, uiteindelijk heb je ook wat!!HEERLIJK!
    liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen