zaterdag 11 mei 2013

Need to read...

Nu te koop, boek van cf-sister Sam.

"Ik beklim de Mount Everest, het is een zware klim. Hoe hoger ik op deze berg kom des te ijler de lucht is. Buiten adem als ik ben probeer ik de ijle lucht mijn longen in te laten stromen. Elke meter die ik hoger kom kost het meer moeite. Ik voel aan mijn lichaam dat ik even zou moeten rusten. Maar op het eerste gezicht zie ik nergens een lekker plekje om te gaan zitten. Ik besluit door te lopen nog een paar meter en ik ben op de top."
‘Adembenemend’ is het autobiografisch verhaal van Samantha Eising. Jarenlang dachten de artsen dat de 20-jarige Samantha ernstig astma had. De laatste jaren waren voor haar onaangenaam in de medische wereld. Benauwdheidklachten werden niet langer serieus genomen terwijl de strijd om te kunnen ademen toenam.
In februari 2011 wordt Samantha met spoed opgenomen in een Belgisch ziekenhuis. Al snel wordt de vraag gesteld: “Bent u ooit getest op Cystic Fibrosis?”  Onderzoeken volgen en kort daarna de diagnose. Samantha heeft Cystic Fibrosis ofwel Mucoviscidose.
Een gedeelte van de opbrengst van dit boek gaat naar de Belgische Vereniging voor strijd tegen Mucoviscidose.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten