donderdag 21 oktober 2010

Een pechvogeltje... #2

...nu een geluksvogeltje!

Eind augustus schreef ik op deze blog over het pechvogeltje; een duifje, wat verwoede pogingen deed, om uit de klauwtjes van een buurtkat te blijven. Gelukkig was daar net mijn moeder, zij stuurde de kat snel terug naar huis! Maarja na een nachtje 'recoveren' in onze garage was het nog niet al te best met het pechvogeltje. Daartoe besloten Bram en ik om het duifje de volgende dag naar het vogelrevalidatiecentrum te brengen in Zundert. In alle vertrouwen hebben wij daar het duifje achtergelaten, zodat ze eens goed voor hem konden zorgen. Tussen vele andere vogels en soortgenoten kreeg het duifje een mooi hokje. De vrijwilligers van het revalidatiecentrum vroegen ons, onze adresgegevens achter te laten zodat ze konden laten weten of duifje weer gezond zou zijn vrijgelaten. En jawel, gister ontving ik een brief met daarin het volgende, ik citeer:

"Op 25-08-2010 heeft u een dier (houtduif) bij het vogelrevalidatiecentrum binnengebracht. Het dier had verzorging nodig. Wij stellen uw bezorgheid voor het dier bijzonder op prijs. Via deze brief informeren wij u dat het dier op 23-09-2010 weer gezond losgelaten is".......

It Made my Day!

2 opmerkingen:

  1. Joewie, wat fijn.
    Bedankt dat je dit geweldige nieuws met ons hebt willen delen.
    Hopelijk vliegt en fladdert hij blij in de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Claud,

    Ik word er ook heel blij van als z'on "gewone" houtduif met liefde word verzorgd en dat die opvang, woord houdt en je laat weten dat het goed is afgelopen met de duif!
    Alle dieren tellen mee!!!ja, geweldig!!
    Zij verdienen een warme douche! xx mam

    BeantwoordenVerwijderen